ONZE MENSEN TER PLEKKE

Wij werken intensief samen met Sustainable Coffee Bay, een lokale NGO, Stichting Willen & Doen uit Amsterdam, die ook in het gebied werkzaam zijn en ons uitgebreide netwerk van contacten dat we de laatste jaren hebben opgebouwd, verstevigd en uitgebreid.

Boven: Riff Micho, projectleider Mawotsheni, een community project van Stichting Willen & Doen, Herbie Lotz, een zuid Afrikaan die samen met ons en Willen & Doen een timmerwerkplaats opzet, Nomonde Majongozi, een hele goede vriendin, gastvrouw, onze schakel naar de gemeenschap en Montessori lerares in opleiding, Luke Field, goede vriend, opzichter bouw projecten en de beste pizzabakker van Coffee Bay.  Onder: Bruun Laeven, Stichting Obonto, Wil Groot, oprichter Stichting Willen & Doen, Dawn Brochenin, goede vriendin, inspiratiebron, directrice Montessori school, projectmanager Sustainable Coffee Bay en het hart van het community work in Coffee Bay, Koos Mekkelholt, Stichting Obonto.

Dawn Brochenin

De enige manier om Dawn voor te stellen is als een fenomeen. Als Dave en Belinda de ruggegraat zijn van Sustainable Coffe Bay, dan is Dawn absoluut het hart. Dawn is al 9 jaar betrokken bij de gemeenschap van Coffeebay en nog steeds verandert zij de levens van mensen door haar begrip, kracht en compassie. Haar successen zijn te veel om op te noemen. Op dit moment is zij bezig Montessori-onderwijs te introduceren voor de plattelandskinderen van Coffee Bay. En met succes, haar pré-school heeft op dit moment een wachtlijst. Verder is zij samen met Dave druk bezig om voor Sustainable Coffee Bay een officiële NGO-status te krijgen, zodat er ook geld vanuit de overheid beschikbaar komt voor verschillende projecten.

Kate Gething-Lewis

Kate, of ‘Mtane ntlanzi’ zoals ze beter bekend is, is de creatieve kracht van Sustainable Coffee Bay. In 2002 was ze een tijdje in Coffee Bay voordat ze naar de Swansea Universiteit ging om antropologie te studeren. Nadat ze haar bul haalde studeerde ze 3 jaar permacultuur en landbouw in Wales. Kate is de energieke artiest met landbouwkwaliteiten die de gemeenschap assisiteert met landbouw, groentetuinen en het opleuken van onze huizen.

Nomonde Majongozi

Nomonde woont al haar hele leven in Coffee Bay. Zij was 5 jaar chef-kok in de Coffeeshack en is nu partner in Papazela’s Pizza in Coffee Bay. Nomonde heeft vele kwaliteiten van koken, naaien, breien, haken tot haren vlechten. Nomonde is een progressieve vrouw en een dynamische link naar de lokale gemeenschap.

Mbulawe

Mbulawe is een oud ANC-strijder. Naast zijn baan als bewaker bij de Coffeeshack van Belinda en Dave is hij politiek betrokken op diverse niveaus inTranskei. Hij is zeer goed op de hoogte van alles wat er gaande is in het gebied en zijn kennis van de geschiedenis van Transkei is onovertroffen. Hij adviseert ons, legt contacten en fungeert vaak als tolk en bewaker!