Koos vertrekt naar Coffee Bay

27-03-2013 12:44

Op 27 maart vertrok Koos naar Coffee Bay. Niet alleen deze keer, maar in het gezelschap van de eerste vrijwilliger van de Stichting Obonto, Pieter Westendorp.

Met een koffer vol medisch materiaal (namens de Stichting Willen en Doen) en een boel plannen vertrok hij. Koos zou zorgen dat Pieter goed werd opgevangen en aan de slag kon. Verder was zijn doel het bevorderen van de samenwerking tussen de verschillende groepen/stichtingen die inmiddels in het gebied werkzaam zijn, als ook de lokale neuzen een richting op krijgen. Uiteraard stond de opening van de nieuwe school op het programma. Maar eerst moesten de handjes nog even flink uit de mouwen om 2 weken na Koos' aankomst de eerste kinderen in de nieuwe school te kunnen verwelkomen. Er moesten nog heel veel puntjes op de i gezet worden: afwerken van de vloer, aanleggen van een aerob sceptic tank systeem voor de afvoer van de toiletten, de keuken afmaken, de spullen van de oude naar de nieuwe school verhuizen, wat verf- en kitwerk en  andere grote en kleine klussen.