Grote gift van Stichting Overal!

26-10-2012 16:15

Op de valreep, voor we weer naar Zuid-Afrika vertrekken krijgen we nog heel goed nieuws. Het projectvoorstel dat we hebben ingediend bij Stichting Overal in Nijmegen wordt gehonoreerd met 10.000 euro! Met dit bedrag kunnen we een eerste aanzet maken tot het realiseren van de diverse projecten in en rond de nieuwe school van Ikhaya Labantwana.

In maart 2012 is Sustainable Coffee Bay begonnen met de bouw van een nieuwe school voor Ikhaya Labantwana in Jonga, een dorpje vlakbij Coffee Bay. Deze school wordt gebouwd met geld van het Zuid-Afrikaanse National Development Agency (NDA). De school krijgt 2 klaslokalen waar straks elk 30 leerlingen in komen, een keuken, een magazijn, toiletten, een staffroom en een heus kantoor voor Dawn. In 2013 gaan 12 lokale vrouwen op een Montessori cursus in East London. Zij gaan straks lesgeven op deze school en de 6 geplande satellietscholen in de omgeving.

Ons projectvoorstel bestaat uit een aantal deelprojecten die niet door de NDA gelden gedekt worden zoals de omheining, zonnepanelen, een irrigatiesysteem, een groentetuin en een speeltuin, volwassen-onderwijs en naschoolse programma's voor de kinderen die naar de (zeer slechte) JSS-school (basisschool) gaan.

Met het geld dat we nu van Stichting Overal hebben gekregen kunnen we alvast beginnen om deze projecten op te starten. Bedankt voor deze gulle gift, wij zullen elke cent goed besteden...