Nederlandse Ambassadeur in Coffee Bay!

15-11-2012 00:00

Van 15 t/m 18 november ontvangen wij de Nederlandse Ambassadeur in Zuid-Afrika, Andre Haspels en zijn vrouw Bernie in Coffee Bay. Na een officiele uitnodiging van de Stichting Obonto kwamen zij op donderdag 15 november aan. We wachtten ze op bij Ngqwanguba Trading Store, een hele drukke, chaotische en vooral smerige marktplaats op 20 km. van Coffee Bay, niet echt een plek om de ambassadeur te verwelkomen.... Samen met Andre en Bernie bezochten we Mapuzi Clinic waar Eybe ons een rondleiding gaf. Ook Ikhaya Labantwana, het oude schooltje en de nieuwe in aanbouw, stonden op het programma. Verder hebben we ze laten kennismaken met de mensen met wie wij samenwerken, het leven op het platteland in Transkei, een village-tour met Josef en een bezoekje aan Hole in the Wall. We hebben in een paar dagen tijd een goed beeld kunnen schetsen van de problematiek op het platteland en de bescheiden bijdrage die wij aan de ontwikkeling in Coffee Bay leveren. Het waren leerzame, vruchtbare maar vooral gezellige dagen met 2 bijzondere mensen!